Friday, December 31, 2010

Award & Tag From Yatie & Akma

Saya terima award ini bukan 1 tapi 2 sekali dari teman blogger
So saya rasa saya jawap untuk 2 sekalilah ya..
Terimakasih buat this 2 ladies yang sudi
memberikan award ini untuk saya.
Rasa2nya saya belum layak dipanggil Chef apatah lagi
the Awesome Chef..
Tapi since sudah dihadiahkan saya terima dengan senang hati..
Dibawah ini, saya jawap soalan2 yang ditujukan 
Harap2 Yatie & Akma
berpuashaati ya..

1. Sejak bila anda mula memasak dan apakah masakan pertama anda
Seriously, sejak berhenti kerja 3 tahun lebih yang lalu eh nak masuk 4 tahunlah..sebelum tu ada juga masak tapi masak yang very very simple dish...Maklumlah my job dulu tak ada yang boleh balik on the dot, ikut office hours, as my job requires to meet dateline and I have to present designs according to time, schedule & clients requirements. So normally, reached home pukul 9-10 malam everyday, So bilalah saya ada masa nak masak, kalau nak tunggu saya masak pukul 11 baru dapat makan kot?..hehe...Duduk dengan my mum, so hari2 pergi kerja balik tau  MAKAN aje..heheh..Masakan pertama saya dah lupa ler pulak...by right it should be telur goreng, and saya bungkus tangan saya dengan tuala sebab takut merecik minyak rasanya time darjah 6..hahaha..

2. Sapa yang menggalakkan anda masak.
Tiada siapa yang menggalakkan , cuma minat sendiri dan kerana ingin nak mencuba recipe2 baru..
lagi2 dah duduk dirumah, lebih baik learn something new.


3. Masakan yang paling anda suka masak dan digemari orang2 kesayangan anda.
Saya suka masak apa2 yang berasaskan mee...so I guessed, they also got no chocie lah..hahaha

4. Tag 5 orang blogger masak yang sering berkunjung ke blog anda.. 
Ramai yang sepatutnya saya tag, tapi rasa2nya tak payahlah part yang ini ya..

No comments: